Τα σημερινά παιδιά μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον που αλλάζει και εξελίσσεται διαρκώς και αυτός είναι ο λόγος που πρέπει να εκπαιδευτούν κατάλληλα ώστε να εφοδιαστούν με τις απαραίτητες βασικές ικανότητες ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν αποτελεσματικά στο μαθησιακό περιβάλλον.
Στην NeverLand ο σκοπός του εκπαιδευτικού μας προγράμματος είναι η ανάπτυξη των βασικών ικανοτήτων των παιδιών.
Οι βασικές ικανότητες είναι:
- η Επικοινωνία
- η Δημιουργική & Κριτική Σκέψη
- η Προσωπική Ταυτότητα & η Αυτονομία
- & οι Κοινωνικές Ικανότητες
Οι βασικές ικανότητες διατρέχουν όλες τις μαθησιακές περιοχές καθώς η χρήση τους υποστηρίζει και διευκολύνει τη μάθηση σε κάθε μια απ’ αυτές, ενώ ταυτόχρονα παρέχονται ευκαιρίες στα παιδιά να τις αναπτύξουν και να τις χρησιμοποιήσουν σε κάθε μαθησιακή περιοχή.
Το Εκπαιδευτικό πρόγραμμα στην NeverLand οργανώνεται και διαμορφώνεται με βάση τις ακόλουθες αρχές:
- η εκπαίδευση θα πρέπει να θέτει τις βάσεις για την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών και τη μετέπειτα στάση τους προς τη μάθηση
- στόχος της εκπαίδευσης που παρέχουμε είναι η προσωπική ενδυνάμωση της προσωπικότητας του κάθε παιδιού
- ο κοινωνικός χαρακτήρας της γνώσης καθώς η γνώση οικοδομείται μέσα από την αλληλεπίδρασή μας με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον
- το παιχνίδι για μας είναι η κυρίαρχη δραστηριότητα για την ανάπτυξη και την μάθηση των παιδιών στο νηπιαγωγείο μας
- στόχος του προγράμματός μας είναι να αξιοποιήσει και να ενδυναμώσει την διάθεση των παιδιών για εξερεύνηση και μάθηση παρέχοντας τα κατάλληλα ερεθίσματα και εμπειρίες
- η οργάνωση του μαθησιακού περιβάλλοντος θέτει σαφείς μαθησιακούς στόχους & ο σχεδιασμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας περιλαμβάνει ποικίλες διδακτικές προσεγγίσεις
- η συστηματική παρατήρηση αποτελεί σημαντικό εργαλείο για την καταγραφή των αναγκών, των ενδιαφερόντων και της μαθησιακής πορείας των παιδιών (portfolio)
Οι μέθοδοι διδασκαλίας που χρησιμοποιούνται για την υλοποίηση του εκπαιδευτικού μας προγράμματος είναι:
- Ομαδοσυνεργατική μάθηση
- Η Διαθεματική προσέγγιση της γνώσης
- Τα Σχέδια Εργασίας – Projects
- Η Βιωματική μάθηση
- Ο Παιγνιώδης τρόπος διδασκαλίας
Οι μαθησιακές περιοχές που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμά μας είναι:
- Γλώσσα
- Μαθηματικά
- Φυσικές Επιστήμες
- Μουσική Αγωγή
- Θεατρική Αγωγή
- Φυσική Αγωγή
- Εικαστικές Τέχνες
- Αγγλικά
- Αγωγής Υγείας & Υγιεινής Διατροφής
ΓΛΩΣΣΑ
- Προφορική Επικοινωνία – Ομιλία & Ακρόαση. Με καθημερινές δραστηριότητες υποστηρίζουμε τα παιδιά να οργανώσουν τον προφορικό τους λόγο ώστε να εναρμονίζεται περισσότερο με τα ζητούμενα στις εγγράμματες κοινωνίες, δηλ. να καταστούν ικανά: να συζητούν, να διηγούνται, να αφηγούνται, να περιγράφουν και να επιχειρηματολογούν και να διαπραγματεύονται για να πείσουν τους άλλους για τις επιλογές και τις αποφάσεις τους.
- Γραπτός Λόγος – Ανάγνωση & Γραφή. Το ταξίδι του ονόματος ξεκινάει στην NeverLand από πολύ νωρίς, από την ηλικία των 2,5 ετών, με τα παρουσιολόγια των τάξεων, μια δραστηριότητα που γίνεται κάθε μέρα. Έτσι το παιδί αβίαστα, χωρίς να το καταλάβει φτάνει από την τάξη των προνηπίων να γράφει και να διαβάζει. Αυτή η πρώιμη εξέλιξη των παιδιών είναι και η αιτία της θετικής στάσης που επιδεικνύουν και μετέπειτα στο δημοτικό για την μάθηση.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Τα Μαθηματικά συνδέονται με ένα πλήθος από ικανότητες και δεξιότητες που είναι σημαντικές για την ολοκληρωμένη προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη του ατόμου και την εξέλιξή του σε έναν ενήλικο ικανό να λειτουργεί αποτελεσματικά τόσο στον επαγγελματικό του χώρο όσο και στην καθημερινή του ζωή. Στην NeverLand τα μαθηματικά διδάσκονται με την μέθοδο Montessori.
Τι είναι το Μοντεσσοριανό Εκπαιδευτικό Υλικό στα Μαθηματικά & τι προσφέρει στα παιδιά η χρήση του
- Είναι ένα αισθητηριακό υλικό, και γι αυτό είναι πλούσιο σε εποπτικό υλικό (εικόνες, φυσικά υλικά, στερεά γεωμετρικά σχήματα, χρωματιστά σφαιρίδια για την εκμάθηση αριθμητικής).
- Λειτουργεί ως εργαλείο για την ανάπτυξη του παιδιού
- Μπορούν να συμμετέχουν όλα τα παιδιά ανάλογα με τις ανάγκες τους και σύμφωνα με το προσωπικό τους ρυθμό
- Αναπτύσσει στα παιδιά την ικανότητα για λογική και συστηματική σκέψη
- Τα βοηθά να γίνουν ικανά να επεξεργάζονται και να νοηματοδοτούν τις πληροφορίες που προσλαμβάνουν μέσω των αισθήσεων.
- Βοηθά τα παιδιά να ανακαλύψουν και να κατανοήσουν αφηρημένες έννοιες και να μπορούν να επιλύουν αποτελεσματικά διάφορα προβλήματα π.χ. την έννοια του αριθμού, τις έννοιες των πράξεων πρόσθεση αφαίρεση κ.τ.λ., της ποσότητας, τις μονάδες μέτρησης κ.α.
- Είναι αυτό-διορθωτικό, δηλαδή το παιδί μπορεί να καταλάβει αν έχει κάνει σωστά τη δραστηριότητα ή όχι και έτσι να ξαναπροσπαθήσει μέχρι να τα καταφέρει π.χ. σε μια άσκηση κατά την οποία προσπαθήσαμε να ταυτίσουμε τις πλευρές των γεωμετρικών στερεών με τα αντίστοιχα γεωμετρικά σχήματα τα παιδιά από μόνα τους συμπέραναν ότι η σφαίρα το ελλειψοειδές και το ωοειδές δεν έχουν επίπεδες πλευρές και έτσι δεν μπορούν να κάτσουν πάνω στα γεωμετρικά σχήματα και άρα δεν έχουν ανάπτυγμα.
- Η εργασία με αυτό-διορθωτικά υλικά βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν εμπιστοσύνη στις ικανότητές τους και προωθεί την κριτική σκέψη. Κατά μία έννοια, γίνονται δάσκαλοι του εαυτού τους. Μια δεξιότητα που θα διαρκέσει για μία ολόκληρη ζωή.
ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Φυσικές Επιστήμες είναι μια μαθησιακή περιοχή όπου μελετάμε το περιβάλλον και ανακαλύπτουμε τον κόσμο γύρω μας. Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων μελέτης του περιβάλλοντος τα παιδιά προτρέπονται να παρατηρούν όσα υπάρχουν γύρω τους, ενεργοποιώντας την σκέψη τους και επιστρατεύοντας όσες αισθήσεις μπορούν να αξιοποιηθούν σε κάθε περίπτωση. Ενθαρρύνονται να παρατηρούν συστηματικά, να περιγράφουν με ακρίβεια, να καταγράφουν, να εξετάζουν ομοιότητες και διαφορές, να κάνουν προβλέψεις και να βγάζουν συμπεράσματα. Υιοθετούν στάσεις και αναπτύσσουν στρατηγικές μάθησης που συμβάλλουν στην προοδευτική συγκρότηση της αφηρημένης σκέψης.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Στο Νηπιαγωγείο μας η μουσική όπως και τα υπόλοιπα μέσα δημιουργικής έκφρασης που σχετίζονται με τις τέχνες, δίνουν στα παιδιά μας, ευκαιρίες να αντιληφθούν την ομορφιά που υπάρχει στη ζωή μας και τη δυνατότητα να εκφράζουν με διαφορετικούς τρόπους και μέσα την συνεχώς αυξανόμενη κατανόησή τους για τον κόσμο που τα περιβάλλει. Η μουσικός μας με δημιουργική διάθεση και φαντασία ενθαρρύνει τα παιδιά μας να εξερευνούν και να παράγουν ήχους, να τραγουδούν, να κινούνται στον ρυθμό, να παίζουν μουσικά όργανα και να δημιουργούν συνθέσεις.
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Σε κάθε ευκαιρία οργανώνονται από τις νηπιαγωγούς των τάξεων μας δραστηριότητες που συνδέονται με διαφορετικές μορφές της δραματικής τέχνης δίνοντας στα παιδιά την δυνατότητα να εκφράσουν τα συναισθήματα τους και τις ιδέες τους, να αναλάβουν πρωτοβουλίες, να συνεργαστούν, να συναποφασίσουν, να σκεφτούν κριτικά και να αναζητήσουν λύσεις. Σε κάθε απόπειρα δραματικής έκφρασης εμπλέκονται η εικαστικά έκφραση, ο ήχος και η κίνηση, στοιχεία που συνδέονται και με τις άλλες τέχνες που διδάσκονται στο νηπιαγωγείο μας. Η σύνθεση αυτή στοιχείων από όλες τις τέχνες σε ένα δημιουργικό και λειτουργικό σύνολο επιτρέπει στα παιδιά να προσεγγίσουν τις τέχνες ως μια ενιαία μορφή ανθρώπινης επικοινωνίας, έκφρασης και δημιουργίας.
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Βασικός σκοπός του προγράμματος Φυσικής Αγωγής στο Νηπιαγωγείο είναι να συμμετέχουν τα παιδιά σε ποικίλες ελκυστικές γι αυτά δραστηριότητες κίνησης, οι οποίες τους επιτρέπουν όχι μόνο να επαναλαμβάνουν, αλλά και να εξελίσσουν προηγούμενες κινητικές τους εμπειρίες, προβαίνοντας σε νέες εξερευνήσεις των δυνατοτήτων τους. Έχοντας πολλές ευκαιρίες κίνησης στον χώρο του Νηπιαγωγείου, τα μικρά παιδιά προοδευτικά γίνονται ικανά, να γνωρίσουν το σώμα τους, να μάθουν να το ελέγχουν, να κατανοήσουν την αναγκαιότητα φροντίδας και άσκησης, να εκφράζονται δημιουργικά με το σώμα τους κ.τ.λ.
Η Φυσική Αγωγή στο Νηπιαγωγείο συμπεριλαμβάνει την ανάπτυξη της κίνησης που συνδέεται με τον ρυθμό, με την προσωπική έκφραση και με τον χορό, καθώς και με την έναρξη της μύησης του παιδιού στον κόσμο του αθλητισμού.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ
Οι Εικαστικές Τέχνες προσελκύουν το ενδιαφέρον των παιδιών από την πολύ μικρή τους ηλικία. Η επαφή των παιδιών με έργα τέχνης προσφέρει πλούσια ερεθίσματα για την καλλιέργεια της αισθητικής τους και τους δίνει την ευκαιρία να αναπτύξουν μια προσωπική σχέση με τον πολιτισμό.
ΑΓΓΛΙΚΑ
Τα παιδιά στην NeverLand έρχονται σε επαφή με την Αγγλική γλώσσα καθημερινά. Τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο έχουν σαν στόχο:
- Ευαισθητοποιήσουν τα παιδιά απέναντι σε μια δεύτερη γλώσσα εκτός της μητρικής τους.
- την παροχή ευκαιριών στα παιδιά με σκοπό τη διαμόρφωση θετικής στάσης απέναντι σε γλώσσες και κουλτούρες διαφορετικές από τη δική τους και την αφύπνιση της διαπολιτισμικής τους συνείδησης.
- την ανάπτυξη βασικών επικοινωνιακών δεξιοτήτων στη γλώσσα-στόχο και η εκμάθηση ενός πρώτου βασικού λεξιλογίου
- Να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από παιγνιώδη τύπου δραστηριότητες στο πλαίσιο εκμάθησης της γλώσσας-στόχο.
ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ & ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Η Υγεία μας είναι συνάρτηση της σωστής υγιεινής, της άσκησης και της σωστής διατροφής. Στην NeverLand η Αγωγή Υγείας & η Υγιεινή Διατροφή είναι ενταγμένες στην καθημερινή ρουτίνα των παιδιών μας. Ακολουθούμε καθημερινά τους κανόνες υγιεινής καθώς πλένουμε χέρια πριν και μετά από κάθε γεύμα, πλένουμε δόντια μετά το φαγητό και σιτιζόμαστε στην τραπεζαρία του σχολείου μας. Τα παιδιά μας τρώνε καθημερινά φρεσκομαγειρεμένο φαγητό από τις μαγείρισσές μας που πληροί τις προδιαγραφές της Μεσογειακής διατροφής, με φαγητά από όλες τις κατηγορίες τροφίμων μαγειρεμένα με ελαιόλαδο σερβιρισμένα καθημερινά με φρέσκια σαλάτα εποχής, τυρί και ψωμί ολικής αλέσεως. Επίσης καθημερινά τρώνε για πρωινό δημητριακά, γιαούρτι, μελί, τοστ με τυρί, ταχίνι, κέικ, τυροπιτάκια και για απογευματινό φρούτα εποχής.