ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΜΑΪΟΥ 2014

1η Μαΐου γιορτάσαμε και φτιάξαμε στεφάνια με λουλούδια...
12 Μαΐου γιορτάζει η μανούλα...
Μας επισκέφτηκε το κουκλοθέατρο της Λαμίας και παρακολουθήσαμε 
Πλησιάζοντας η σχολική χρονιά στο τέλος της αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με ένα σχέδιο εργασίας. Αφορμή για την έναρξη του σχεδίου ήταν οι κούκλες της κυρίας Αναστασίας Ξηρομερίτου από το κουκλοθέατρο της Λαμίας. Μια συλλογή από κούκλες, μητέρα & παιδί από διάφορες φυλές της γης. Επίσης μια πρώτη επαφή με τους λαούς της γης είχε γίνει, με το θέμα << ολυμπιακά αθλήματα >> με τους ολυμπιακούς κύκλους και τι συμβολίζουν.
Συζητήσαμε, αποφασίσαμε, καταγράψαμε τι γνωρίζαμε, τι θέλαμε να μάθουμε και σκεφτήκαμε από που θα μπορούσαμε να αντλήσουμε πληροφορίες. Αν και οι προϋπάρχουσες γνώσεις μας ήταν ελάχιστες καταφέραμε να οργανώσουμε ένα σχέδιο που θα μας βοηθούσε να ανακαλύψουμε όσα μας ενδιέφεραν.

Διαβάστε περισσότερα: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΜΑΪΟΥ 2014

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2014

Ολοκληρώνοντας το θέμα <<ο εαυτός μου - το σώμα μου>> ασχοληθήκαμε με τον αθλητισμό και τα αθλήματα.
Καταθέσαμε προσωπικές εμπειρίες και αναφέραμε τα αγαπημένα μaς αθλήματα.
Είδαμε στο διαδίκτυο φωτογραφίες και videoαπό διάφορα αθλήματα και τα χωρίσαμε σε ατομικά και ομαδικά.
Οργανώσαμε και παίξαμε ομαδικά παιχνίδια.
Γνωρίσαμε το σήμα των Ολυμπιακών Αγώνων και ανακαλύψαμε ότι κάθε κύκλος αντιστοιχεί και σε μια ήπειρο. Τι είναι ήπειρος;
Η απορία αυτή μας οδήγησε να γνωρίσουμε τη γη μας. Περιεργαστήκαμε την υδρόγειο σφαίρα και αντιληφθήκαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές της με τους χάρτες.

Διαβάστε περισσότερα: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2014

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΜΑΡΤΙΟΥ 2014

Μετά την Καθαρά Δευτέρα με αφορμή την μεγάλη νηστεία στρώσαμε τοΣαρακοστιανό τραπέζι και γευτήκαμε νηστίσιμα εδέσματα. Μιλήσαμε για την έννοια της νηστείας, για το «ημερολόγιο» της Κυρά Σαρακοστής και τη χρησιμότητά του τα παλιά χρόνια. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια παραδοσιακή Κυρά Σαρακοστή!Γράψαμε την συνταγή, την ζυμώσαμε την ψήσαμε και τέλος έγινε το ημερολόγιο της τάξη μας μέχρι το Πάσχα. Φτιάξαμε και ο καθένας ξεχωριστά από μια Κυρά Σαρακοστή για το δωμάτιό μας.

Με αφορμή τον ερχομό της Άνοιξης και αφού μιλήσαμε για τις αλλαγές στη φύση αποφασίσαμε να φτιάξουμε χελιδονοφωλιές για να καλωσορίσουμε τα χελιδόνια. Τα μικρά παιδιά αντλούν πληροφορίες από το περιβάλλον και κατανοούν τις έννοιες με βιωματικό τρόπο. Διαβάσαμε το παραμύθι «Το παιδί και το χελιδόνι» και έφτιαξαν τις δικές τους χελιδονοφωλιές με κλωστή για πλέξιμο.

Διαβάστε περισσότερα: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΜΑΡΤΙΟΥ 2014

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014

Έναρξη σχεδίου εργασίας (project) "Tο καρναβάλι σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας"

Με κίνητρο το ενδιαφέρον των παιδιών για τις Αποκριές και τα μασκαρέματα αποφασίσαμε να γνωρίσουμε πως γιορτάζεται το καρναβάλι σε διάφορα μέρη της Ελλάδας και να γνωρίσουμε τα ήθη και τα έθιμα μας.

Κατά τη διάρκεια ενός σχεδίου εργασίας τα παιδιά εμπλέκονται σε συλλογικές δραστηριότητες που ευνοούν την αλληλεπίδραση και την επικοινωνία. Η μέθοδος διδασκαλίας project δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα να αντιληφθούν και να αντιμετωπίσουν την τάξη ως κοινότητα. Το ήθος της κοινότητας δημιουργείται όταν αναμένεται από όλα τα παιδιά να συνεισφέρουν στη ζωή της ομάδας και ενθαρρύνονται σ' αυτήν τους την προσπάθεια, ακόμη και αν το επιτυγχάνουν με διαφορετικούς τρόπους το καθένα (Οδηγός Νηπιαγωγού Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. & Π.Ι.)

Διαβάστε περισσότερα: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014